Zorgmakelaar

Denk je wel eens na over je woontoekomst? Naarmate je ouder wordt, kunnen je woonbehoeften veranderen. Je woning is bijvoorbeeld te groot, het tuinonderhoud wordt teveel, traplopen wordt wat lastig of je wilt dichter bij voorzieningen wonen. 
Dit kunnen allemaal redenen zijn om je woontoekomst te bespreken met de zorgmakelaar. 

Voor wie is de zorgmakelaar?

  • Als jij en/of jouw partner 60 jaar of ouder is.
  • Als je een eengezinswoning huurt van Nester en twijfelt of jouw huidige woning nog bij je past.

Wat doet de zorgmakelaar?

  1. Bezoek aan huis: de zorgmakelaar komt bij je thuis om jouw woonsituatie te bespreken. We kijken samen naar jouw huidige woongenot en eventuele problemen of wensen.
  2. Inschrijven in Thuis in Limburg: als dit nog niet gebeurd is, helpt de Zorgmakelaar je met de inschrijving in Thuis in Limburg.
  3. Advies op maat: we geven je persoonlijk advies over jouw woonsituatie. Dit kan een verhuizing betekenen, een woning aanpassing of een ander advies.
    Het advies is vrijblijvend en er zijn geen kosten of voorwaarden aan verbonden.
  4. Zoeken naar passende woning: als verhuizen verstandig is, helpen we je met het zoeken naar een woning die beter bij jouw behoeften past. Dit kan een kleinere woning zijn, een woning zonder trappen of dichter bij winkels of overige voorzieningen.
  5. Ondersteuning bij verhuizing: als je besluit te verhuizen, ondersteunen wij je bij dit proces. We helpen je met de praktische zaken rondom de verhuizing. 

Veel gevraagd over Zorgmakelaar

Kan ik zelf een nieuwe woning zoeken, of moet dit via de zorgmakelaar?

Algemeen

Je kunt zelf op zoek gaan naar een nieuwe woning, echter de zorgmakelaar biedt ondersteuning en advies bij eventuele vragen en zorgt ervoor dat je een woning vindt die aan jouw behoeften voldoet. 

Wat kost de service van de zorgmakelaar?

Algemeen

De service van de zorgmakelaar is gratis voor bewoners van Nester.

Is er een wachttijd voor de diensten van de zorgmakelaar?

Algemeen

De zorgmakelaar probeert alle aanvragen zo snel mogelijk te behandelen. Eventuele wachttijden worden duidelijk gecommuniceerd bij het eerste contact.

Als ik ga verhuizen via de zorgmakelaar, kan deze mij dan ook helpen bij financiële zaken over de verhuizing?

Algemeen

De zorgmakelaar kan jou adviseren over de financiële aspecten van verhuizen en eventueel doorverwijzen naar financiële adviseurs of instanties die jou hierbij kunnen helpen. Kijk ook eens op deze websites: website van de VoorzieningenWijzer  en

website www.datgeldtvoormij.nl

Kan de zorgmakelaar ook helpen met woningaanpassingen als ik besluit in mijn woning te willen blijven wonen?

Algemeen

Ja, de zorgmakelaar kan jou advies geven over mogelijke woningaanpassingen om jouw huidige woning comfortabeler en veiliger te maken. Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77.

Wat gebeurt er als ik besluit niet te verhuizen, als ik contact heb gehad met de zorgmakelaar?

Algemeen

Als je besluit niet te verhuizen, blijf je gewoon in jouw huidige woning. De zorgmakelaar zal jou voorzien van advies en tips om jouw woongenot in jouw huidige woning te optimaliseren.