Algemeen
Is er geen stroom in je woning dan kan dit een paar redenen hebben. Hieronder leggen we uit welke dingen je zelf kunt controleren.
Zekering uitgesprongen
Controleer in de meterkast of er een zekering/ stop of een aardlekschakelaar uitgesprongen is.
In de meterkast staat soms aangegeven welke ruimtes er achter welke zekering /groep zitten. De stop die gesprongen/doorgeslagen is, is te herkennen aan het veertje dat uit de zekering komt op de plek waar je eerder nog een gekleurd metalen plaatje zag.
Is er een zekering gesprongen, dan kan het zijn dat er overbelasting heeft plaatsgevonden door apparaten met veel vermogen. Schakel deze dan uit en vervang de zekering of zet het automaatknopje weer omhoog.
Aardlekschakelaar
Indien er een aardlekschakelaar uitspringt dan is er sprake van lekstroom. (lekstroom = wanneer de hoeveelheid stroom die de elektrische installatie in gaat groter is dan de stroom die er weer uitgaat) Dit kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld een elektrisch toestel of buitenverlichting. Probeer dit zelf op te sporen en zet de aardlekschakelaar weer omhoog.
Aanhoudende stroomstoring
Blijft de stroomstoring aanhouden dan kun je dit melden via onze reparatieservice. Neem contact op met onze reparatieservice via 077- 476 77 77 keuze 9 of vul hier het digitale reparatie melden formulier in.
Mocht blijken dat de storing aan een van jouw apparaten ligt dan woren de kosten doorbelast aan jou als bewoner.