Reparatie melden

Is er iets kapot en wilt u een reparatie melden? Dat kunt u doen door ons te bellen op 077 - 476 77 77 of door het online formulier in te vullen. In de meeste gevallen sturen wij een monteur aan om de reparatie uit te voeren. Ook zijn er reparaties waar u zelf verantwoordelijk voor bent. Check dan onze folder Reparaties A tot Z. Voor veel kleine reparaties kunt u een service abonnement afsluiten. Meer lezen over het service abonnement? Kijk dan op de pagina nester.nl/service

Veel gevraagd over Reparatie melden

Is er iets mis met uw centrale verwarming, airco of (mechanische) ventilatie?

Algemeen

Volta verhelpt storingen aan individuele cv-installaties, vloerverwarming, warmtepomp, mechanische ventilaties (mv), warmte-terugwinning (wtw), airco's en zonneboilers.

Wilt u  een reparatie melden?
Online: https://www.nester.nl/reparatie/

Telefonisch: Geef ons deze melding door via 077 - 476 77 77, kies optie 1.
Of neem rechtstreeks contact op met Volta Limburg via 088 - 027 88 88.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Heeft uw verzoek spoed? Bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt. Neem dan contact met ons op via 077- 476 77 77 keuze 9. Buiten kantoortijden schakelen we u door met onze storingsdienst.

Ik heb een verstopping in mijn badkamer, keuken of toilet. Wie lost dit op?

Algemeen

Een kleine verstopping kunt u vaak zelf verhelpen. Bijvoorbeeld een gootsteen die niet goed doorloopt.

Tip om verstopping te voorkomen. Plaats een zeefje bij de afvoeren in bijvoorbeeld het aanrecht en de douchebak. Giet regelmatig kokend water met daarin soda opgelost door de gootsteen om de afvoer schoon te houden.

Is uw gootsteen echt verstopt?

Neem dan contact met ons op via 077- 476 77 77 keuze 9. Als u de verstopping zelf veroorzaakt heeft, dan betaalt u zelf de kosten voor ontstopping. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit.

Ik wil graag nieuwe deuren in mijn woning. Hoe kan ik dit regelen?

Algemeen

Binnendeuren worden niet standaard vervangen door Nester. Zijn de scharnieren stuk of versleten, dien dan een reparatieverzoek in. Dat kan via onze website https://www.nester.nl/reparatie/ of telefonisch via077- 476 77 77 keuze 9.

Tijdens verduurzamingswerkzaamheden kan het zijn dat de voordeur en-/ of achterdeur van de woning wel vervangen wordt. Dit is echter afhankelijk van de staat en of deze technisch nog in orde zijn. De aannemer die het verduurzamingsproject uitvoert beoordeelt dit.

Ik heb op dit moment wateroverlast in of rondom mijn huis. Wat moet ik doen?

Algemeen

  • Is er kans op kortsluiting of brand? Breng u zelf in veiligheid en bel de brandweer via 0900-0904. 
  • Staat er een laagje water in uw woning op kelder? Maak de woning zo goed mogelijk droog. Ventileer tot de woning helemaal droog is.  

Ik heb geen warm water in mijn woning, wat moet ik doen?

Algemeen

Defecte mengkraan
Het kan voorkomen dat er geen warm water komt uit een van de (meng)kranen in je woning. 
Komt er maar uit één mengkraan geen warm water en bij de andere wel, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij die ene kraan. Neem hiervoor contact op met onze reparatieservice via 077- 476 77 77 keuze 9 of vul hier ons digitale reparatie melden formulier in.

Warmwatertoestel
Geen warm water in de woning hoeft echter niet altijd te liggen aan een defecte mengkraan. Dit kan ook liggen aan je warmwatertoestel zoals bijvoorbeeld een boiler, cv-ketel, combi ketel of close-in boiler. Als je het vermoeden hebt dat je geen warm water in je woning hebt door een defect aan het warmwatertoestel, neem dan contact op met onze reparatieservice via 077-4767777 keuze 9 of vul hier ons digitale reparatie melden formulier in.

Er hangt geen huisnummer bij mijn woning of het huidige is beschadigd of onleesbaar. Kan Nester mij hiermee helpen?

Algemeen

De standaard blauwe huisnummers van de gemeente worden vervangen door Nester als deze onleesbaar of beschadigd zijn. Je kan hiervoor contact opnemen met onze reparatieservice. Bel hiervoor 077- 476 77 77 keuze 9.

Het bellentableau en of de brievenbus in mijn complex is stuk of de namen kloppen niet? Wat moet ik doen?

Algemeen

Als het bellentableau niet werkt kun je onze reparatieservice bellen op 077- 476 77 77 keuze 9. Als je naam niet klopt op het naamplaatje, neem dan contact op met Nester op hetzelfde nummer.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

Buiten kantoortijden kunt u alleen spoedreparaties melden. Bel ons algemeen telefoonnummer077- 476 77 77 keuze 9. U wordt dan met onze storingsdienst doorverbonden. Zij beoordelen of er met spoed actie moet worden ondernomen of dat het kan wachten. Voorbeelden van spoedmeldingen zijn grote lekkages, stroomuitval in de hele woning of als de verwarming het niet doet.

Mijn wmo aanpassing is stuk, wie voert reparatie uit?

Algemeen

U heeft de aanpassing via de gemeente gekregen; zij dragen ook zorg voor de reparatie of het onderhoud. Neem contact met de betreffende gemeente op.

Hoe kan ik problemen zoals een verstopping in mijn riool melden?

Algemeen

Neem contact met ons op via het telefoonnummer 077- 476 77 77 keuze 9.

Heeft de bewoner de verstopping zelf veroorzaakt? Dan betaalt de huurder zelf mee aan de kosten voor het ontstoppen. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit. De maximale kosten zijn €85.

Ik heb geen stroom in mijn woning, wat moet ik doen?

Algemeen

Is er geen stroom in je woning dan kan dit een paar redenen hebben. Hieronder leggen we uit welke dingen je zelf kunt controleren. 

Zekering uitgesprongen
Controleer in de meterkast of er een zekering/ stop of een aardlekschakelaar uitgesprongen is.

In de meterkast staat soms aangegeven welke ruimtes er achter welke zekering /groep zitten. De stop die gesprongen/doorgeslagen is, is te herkennen aan het veertje dat uit de zekering komt op de plek waar je eerder nog een gekleurd metalen plaatje zag.

Is er een zekering gesprongen, dan kan het zijn dat er overbelasting heeft plaatsgevonden door apparaten met veel vermogen. Schakel deze dan uit en vervang de zekering of zet het automaatknopje weer omhoog.

Aardlekschakelaar
Indien er een aardlekschakelaar uitspringt dan is er sprake van lekstroom. (lekstroom = wanneer de hoeveelheid stroom die de elektrische installatie in gaat groter is dan de stroom die er weer uitgaat) Dit kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld een elektrisch toestel of buitenverlichting. Probeer dit zelf op te sporen en zet de aardlekschakelaar weer omhoog.

Aanhoudende stroomstoring
Blijft de stroomstoring aanhouden dan kun je dit melden via onze reparatieservice. Neem contact op met onze reparatieservice via 077- 476 77 77 keuze 9 of vul hier het digitale reparatie melden formulier in. 

Mocht blijken dat de storing aan een van jouw apparaten ligt dan woren de kosten doorbelast aan jou als bewoner.

Ik heb geen tv-signaal/ internetverbinding in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het centrale aansluitpuntpunt voor de kabelinstallatie zit meestal in de meterkast. Dat is de hoofdaansluiting van het TV en internetsignaal. Als je geen tv- signaal of internetverbinding hebt in de woning, neem dan contact op met de provider waar je het abonnement bij afgesloten hebt. Bijvoorbeeld KPN of Ziggo. Ook voor het melden van reparaties en het oplossen van storingen aan bekabeling en centraaldozen dien je contact op te nemen met je eigen provider.

Mijn riolering is verstopt. Wat kan ik zelf doen om dit te verhelpen?

Algemeen

Een kleine verstopping kunt u vaak zelf verhelpen. Bijvoorbeeld een gootsteen die niet goed doorloopt.

Tip om verstopping te voorkomen

Plaats een zeefje bij de afvoeren in bijvoorbeeld het aanrecht en de douchebak. Giet regelmatig kokend water met daarin soda opgelost door de gootsteen om de afvoer schoon te houden.

Is uw gootsteen echt verstopt?

Neem dan contact met ons op via 077- 476 77 77 keuze 9. Als u de verstopping zelf veroorzaakt heeft, dan betaalt u zelf de kosten voor ontstopping. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit.

Ik ruik gas in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als je een gaslucht in je woning ruikt, dan is het belangrijk dat je hier onmiddellijk een melding van maakt bij onze reparatieservice via telefoonnummer 077- 476 77 77 keuze 9. De reparatieservice zal jouw melding met de hoogste prioriteit behandelen. 

Wat je vervolgens zelf nog kunt doen is alle ramen en deuren openzetten en als dat veilig is de gaskraan dichtdraaien. Ga vervolgens naar buiten en wacht tot er hulp komt. 

Verwarmingsbuis is bevroren, wat nu?

Algemeen

Bij een bevroren leiding kun je contact opnemen met Nester 077 - 476 77 77, kies optie 9. Je kunt ook zelf iets doen: Sluit de watertoevoer om verdere schade te voorkomen. Om de leiding te ontdooien kun je een haardroger, een warme handdoek of warmtelamp gebruiken om de bevroren leiding te ontdooien. Je kunt ook de ruimte waarin de pijp zich bevindt langzaam verwarmen, bijvoorbeeld met de verwarming, of een elektrische kachel. Let op: Zet de verwarming ’s nachts op 15 graden om bevroren leidingen te voorkomen en om stookkosten te verminderen.

Het zonnescherm aan mijn woning is defect, wat moet ik doen?

Algemeen

Is het zonnescherm aangebracht door Nester, dan zorgen wij voor het onderhoud. Dit is ook het geval  als de woning aan je is opgeleverd met het zonnescherm.  In dat geval kun je een reparatieverzoek indienen via onze website. Heb je het scherm zelf aangebracht of overgenomen van de vorige bewoner dan moet je zelf voor het onderhoud en/of de reparatie zorgen.  

De markering van mijn parkeerplek/parkeerplaats is vervaagd en moet worden vernieuwd. Bij wie kan ik dit melden?

Algemeen

Huurt u een parkeerplek/plaats van Nester, dan meldt u dit bij ons via ons algemene telefoonnummer 077 - 476 77 77 en kies de 9 in het keuzemenu voor onze technische afdeling. Of geef de melding door per mail wonen@nester.nl. De aannemer beoordeelt of het nodig is dat de markering vernieuwd wordt. Hij neemt van te voren contact met u op, zodat u uw auto op de dag van de werkzaamheden kunt verplaatsen.

Huurt u de plek niet van Nester, maar van b.v. de gemeente, dan kunt u hen bellen.