Service-abonnement

Als huurder zorgt u samen met ons voor het onderhoud van uw woning. Wilt u een reparatie melden? Check dan eerst wie er verantwoordelijk is voor het verhelpen van het probleem. Dat vind je in de folder Reparaties A tot Z.

Voor een aantal reparaties die u anders zelf moet uitvoeren, kunt u een service-abonnement afsluiten. Hiervoor betaalt u maandelijks € 6,- Wij voeren ze dan voor u uit, zonder dat u hiervoor extra hoeft te betalen. In de reparatiefolder kunt u zien om welke reparaties dit gaat. Heeft u geen service-abonnement, dan zijn deze reparaties voor eigen rekening. 

Vanaf 1 januari 2022 hanteren wij instapkosten van €30 als u lid wordt van het service-abonnement. Voor nieuwe huurders geldt dit niet als zij zich binnen 3 maanden na de start van de huur aanmelden. Wacht u langer dan 3 maanden met aanmelden? Dan betaalt u ook €30 instapkosten

Veel gevraagd over Service-abonnement

Welke reparaties en onderhoud vallen binnen het service-abonnement?

Algemeen

Wilt u weten wat er onder het service-abonnement valt?  
Download de folder Reparaties A tot Z.
Wilt u een geprinte folder? Haal er een op bij ons kantoor of bel ons, dan sturen we deze op.   
 

Hoe meld ik mij aan voor het service-abonnement?

Algemeen

U kunt zich aanmelden via het aanmeldformulier service abonnement.
Vanaf 1 januari 2022 betaalt u eenmalig € 30,- instapkosten en maandelijks € 6,- service-abonnement kosten.

Als u zich aanmeldt, dan wordt u lid per de 1ste van die maand met terugwerkende kracht.
Wij willen u vriendelijk verzoeken om de eerste maandelijkse betaling van € 6,- handmatig aan ons over te maken, daarna zal dit automatisch in de huurbetaling verrekend zijn. Vermeld bij uw betaling altijd uw persoonsnummer.

Als u de huurbetaling maandelijks handmatig aan ons overmaakt, of zelf een terugkerende betaalopdracht bij uw bank heeft ingesteld, pas het huurbedrag dan zelf aan.

Ben ik verplicht een service-abonnement af te sluiten?

Algemeen

Nee, het is niet verplicht een serviceabonnement af te sluiten. Heeft u geen serviceabonnement, dan moeten sommige kleine reparaties of aanpassingen door u zelf uitgevoerd en betaald worden. Lees onze folder Reparaties A tot Z om te zien om welke reparaties het gaat.

Wat is de looptijd van mijn service-abonnement?

Algemeen

Het service-abonnement wordt aangegaan voor een periode van één jaar, waarna het contract voor onbepaalde tijd wordt voortgezet. Beëindiging na het verstrijken van de overeengekomen periode is mogelijk door middel van een schriftelijke opzegging per de 1e van de maand, met inachtneming van één maand opzegtermijn. Zie ook de Algemene voorwaarden onderhoudsabonnement.

Is mijn service-abonnement een onderdeel van mijn servicekosten?

Algemeen

Nee, uw onderhoudsabonnement zijn geen servicekosten en worden dus ook niet afgerekend. Nester kan wel jaarlijks het bedrag van het onderhoudsabonnement indexeren als dit nodig blijkt te zijn. Hierover wordt u eerst geïnformeerd.

Wat kost het service-abonnement?

Algemeen

Voor het service-abonnement betaalt u € 6,- per maand, inclusief het rioolfonds.

Vanaf 1 januari 2022 hanteren wij instapkosten van €30 als u lid wordt van het service-abonnement. Voor nieuwe huurders geldt dit niet als zij zich binnen 3 maanden na de start van de huur aanmelden. Wacht u langer dan 3 maanden met aanmelden? Dan betaalt u ook €30 instapkosten.

Hoe meld ik mij af voor het service-abonnement?

Algemeen

Stuur dan een mail naar: wonen@nester.nl of bel naar 077 - 476 77 77

Wilt u daarna toch weer lid worden?
Dan betaalt u eenmalig € 30 instapkosten. 
 

Ben ik verplicht om een rioolverzekering af te sluiten?

Algemeen

Nee, dat is niet verplicht.

Kan ik een rioolverzekering afsluiten bij jullie?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk.