Vereniging van Eigenaren (VvE)

Het appartement waarin jij woont, is onderdeel van een gemengd complex. Dit betekent dat hier zowel huurders als eigenaren wonen.

Dit soort complexen hebben een Vereniging van Eigenaren (VvE), die verantwoordelijk is voor het beheer van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals gangen, liften, tuinen en andere gedeelde voorzieningen. De VvE bestaat uit de eigenaren van de koopappartementen en commerciële ruimtes en deze eigenaren maken gezamenlijk beslissingen over het onderhoud en het beheer van deze ruimtes. 

Jouw belangen
Omdat jouw woning eigendom is van Nester, vertegenwoordigt Nester jouw belangen in de VvE. Hoewel je zelf geen eigenaar bent, moet je je als huurder houden aan de regels die door de VvE zijn vastgesteld. Deze regels staan in het huishoudelijk reglement, dat door de VvE is opgesteld om een prettige leefomgeving te waarborgen. 

Huishoudelijk reglement
De regels in het huishoudelijk reglement gelden dus zowel voor huurders als voor eigenaren en gaan over het gebruik van gemeenschappelijke ruimten, het gedrag van bewoners en soms ook zaken zoals huisdieren en geluidsoverlast. 
Omdat jij huurder van Nester bent, kun je voor reparaties, klachten en opmerkingen bij ons terecht, niet bij de VvE.
Het huishoudelijk reglement van jouw complex heb je ontvangen bij je huurovereenkomst. 

Veel gevraagd over Vereniging van Eigenaren (VvE)

Waar meld ik een reparatie aan een gezamenlijke ruimte in mijn woongebouw?

Algemeen

Reparaties aan de algemene ruimte van je complex geeft u door aan Nester. Vul hiervoor het formulier reparatiemelding in of bel met 077- 476 77 77 keuze 9.

Als er een VvE in je gebouw is, sturen we na jouw melding het reparatieverzoek door naar de VVE-beheerder.

Hoe kan ik woonoverlast van mijn buren of omwonenden melden en wat zijn de vervolgstappen?

Algemeen

Hinder, last, overlast

Nester kan niet helpen als er sprake is van hinder/last of burenruzies. Wij adviseren je om samen met de persoon waarvan je last/hinder ondervindt in gesprek te gaan. Mocht je er samen niet uitkomen dan kun je een beroep doen op buurtbemiddeling. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 06 - 20 28 05 76 of e-mail info@proteionbuurtbemiddeling.nl. 

Bij ernstige (woon)overlast vul je het formulier Overlast melden in. Daarnaast adviseren wij om bij ernstige (woon)overlast ook de politie te bellen en/of aangifte te doen.

 Nadat je het formulier hebt ingevuld, beoordelen wij jouw melding. Na deze beoordeling krijg je van ons bericht.

 Het is niet mogelijk om overlast anoniem te melden. Uiteraard gaan wij discreet om met jouw gegevens.

 Het maakt voor de melding niet uit of je in een huurwoning woont en overlast hebt van woningeigenaren of dat je woningeigenaar bent en overlast hebt van bewoners van een huurwoning.

 

Ik heb vragen over de schoonmaak in mijn complex, Waar kan ik die stellen?

Algemeen

Hangt er in je complex een digibord, dan staat hier info over de schoonmaak op.

Ook het wassen van de onbereikbare ramen wordt aangekondigd op het digibord.  Kijk daarom regelmatig op het digibord.

 Wil iemand hier iets in wijzigen, frequentie verhogen of verlagen kan dat mits er 70% van de huurders hier schriftelijk mee akkoord gaat.

Huurder moet dit zelf uit zetten in zijn complex als hij een wijziging wil. De extra kosten die een dergelijke wijziging met zich meebrengt, worden doorberekend in de servicekosten van de huurders. 

Ben je niet tevreden over de schoonmaak of heb je een vraag? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. of stuur een e-mail, liefst met foto's naar wonen@nester.nl.

Ik wil geen contactpersoon meer zijn van de bewonerscommissie. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Je kunt dit schriftelijk aan ons doorgeven door een mail te sturen naar wonen@nester.nl.

Ik heb vragen over een Vereniging van Eigenaren (VvE) en het huishoudelijk reglement van de VvE. Waar kan ik deze stellen?

Algemeen

Een VvE is verantwoordelijk voor alle gemeenschappelijke ruimten. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld de buitengevels, een trappenhuis, intercom, buitenschilderwerk en de goten.

Een VvE heeft het huishoudelijk reglement samengesteld. Hierin vind je de leefregels waaraan iedereen in een complex zich moet houden. Deze gelden voor zowel eigenaren als huurders. Het huishoudelijk reglement is onderdeel van de door jouw ondertekende huurovereenkomst. Deze kan niet veranderd worden.

 Ben je niet meer in het bezit van het huishoudelijk reglement? Vraag deze dan aan bij Nester.

 Omdat Nester jouw vertegenwoordiger is in de VvE, stel je jouw vraag aan ons. Dit kan via het contactformulier op onze website of door het sturen van een e-mail via info@nester.nl.

 Heb je een aanvullend idee, stuur deze dan ook naar Nester, Wij nemen dit mee in de VvE vergadering die 1x per jaar voor 1 juli plaatsvindt.