Badkamer, keuken, toilet

Nester vervangt je badkamer, keuken en/of toilet niet enkel vanwege de leeftijd. We kijken vooral naar de technische staat. Vind je dat er iets niet meer goed is? Stuur dan een reparatieverzoek in.

Is je badkamer/keuken en/of toilet aan vervanging toe, dan brengt Nester je in contact met onze aannemer. Zij komen bij je langs om de renovatie te bespreken.

Nieuwe badkamer  

Krijg je een nieuwe badkamer? Dan mag je de materialen zelf uitkiezen. Hiervoor hebben wij een keuzeformulier. Je vindt het keuzeformulier rechts op deze pagina (sanitair). Samen met onze aannemer bespreek je je keuzes.

Nieuw toilet

Als je een nieuw toilet krijgt, hebben we hiervoor een standaard. In het keuzeformulier sanitair staat hiervan een afbeelding.

Nieuwe keuken

Krijg je een nieuwe keuken? Dan mag je de kleurencombinatie zelf uitkiezen. Hiervoor hebben wij een keuzeformulier. Dit vind je rechts op de pagina.
Samen met onze aannemer bespreek je je keuzes. Nester hanteert voor keukens één standaard opstelling. Zie de afbeelding hieronder als voorbeeld.

Veel gevraagd over Badkamer, keuken, toilet

Wanneer vervangen jullie een keuken, badkamer of toilet?

Algemeen

We vervangen op basis van kwaliteit en niet meer op technische levensduur. Is er een reparatie nodig aan de badkamer, keuken en/of toiletruimte Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. of doe een melding via het formulier reparatiemelding.

Ik wil mijn badkamer, toilet of keuken uitbreiden met extra opties. Welke mogelijkheden heb ik?

Algemeen

Nester biedt het 'standaard' pakket aan.

Badkamer
Voor de badkamer zijn er drie uitbreidingen mogelijk, waarvoor een huurverhoging geldt. Zie hieronder: 

  1. Badkamer herinrichten en groter maken op huidige plaats (muurkast bij badkamer).
  2. Badkamer verplaatsen naar de 4e slaapkamer.
  3. Een tweede toilet in de badkamer. 

Keuken
Je hebt keuze uit 4 verschillende keuzepakketten (kleurencombinaties) en twee soorten handgrepen. Klik hier voor de pagina Nieuwe badkamer, keuken en/of toilet. Op deze pagina staan de keuzeformulieren. 

Toilet
Voor de toiletruimte zijn geen uitbereidingsopties mogelijk. 

Wilt je meer dan wij aanbieden? Geef dit tijdens de opname met de aannemer aan, dan bespreekt hij de aanvullende mogelijkheden met je. Deze uitbreidingen moet je zelf betalen en kun je afrekenen via de aannemer. 

Aanvullende keuzes
Aanvullende keuzes worden als zelf klussen geregistreerd. Je hoeft dus geen extra Zelf klussen aanvraag voor de gemaakte keuzes in te dienen.

Op de aanvullende keuzes zijn echter wel de algemene voorwaarden van Zelf Klussen van toepassing. Klik hier voor de pagina Zelf Klussen. 

Bewindvoering
Heb je een bewindvoerder? Informeer dan vooraf bij hem/haar of je in de gelegenheid bent om deze kosten  te betalen.

Ik heb zelf aanpassingen in de badkamer-, keuken- en/of toilet aangebracht. Wat doen jullie met deze aanpassingen?

Algemeen

Tijdens de opname controleert de aannemer of er sprake is van een Zelf Aangebrachte Voorziening (ZAV). Deze voorzieningen worden niet vervangen of teruggeplaatst bij renovatie.

Enkele voorbeelden van ZAV's zijn:

  1. wand-/plafondafwerkingen;
  2. vloerafwerkingen;
  3. elektronische voorzieningen (bijvoorbeeld lampen, wandcontactdozen),
  4. watervoorzieningen (bijvoorbeeld vaatwasser aansluiting, extra tappunten),
  5. keukenkasten zijnde niet standaard (bijvoorbeeld afzuigkapkastje, verlengd aanrechtblad, inhouwapparatuur),
  6. Douche cabine, douchegordijn, plankjes, kastjes en rekjes.

Alle zelf aangebrachte voorzieningen moet je zelf verwijderen voordat de aannemer start met de renovatie. Bent je zelf niet in de gelegenheid om de voorzieningen te verwijderen? Dan kun je het onze aannemer vragen. Doe dit tijdens de warme opname. De aannemer maakt dan een prijs voor je. Deze kosten zijn voor jouw eigen rekening.

    Heb ik overlast tijdens de verbouwing?

    Algemeen

    Wanneer er werkzaamheden plaatsvinden in je woning, ontstaat er vaak overlast. Denk hierbij aan stof, lawaai en de aanwezigheid van uitvoerende partijen in uw woning. Dit is helaas niet te voorkomen. De aannemer probeert de overlast zoveel mogelijk te beperken en de werkzaamheden zoveel mogelijk in één keer uit te voeren. Tijdens de verbouwing kunt u geen gebruik maken van het onderdeel dat vervangen wordt. 

    We proberen het werk klaar te hebben binnen de aangegeven tijd. Als je een volledige renovatie van de badkamer, keuken en toilet krijgt of als er asbest is, maken we een speciale planning. Voor het begin van het werk bespreekt onze partner de planning met je.

    1. Badkamer: 10 werkdagen
    2. Keuken: 6 werkdagen
    3. Toilet: 6 werkdagen
    4. Keuken en toilet: 8 werkdagen
    5. Badkamer en keuken: 10 werkdagen
    6. Badkamer en toilet: 12 werkdagen
    7. Badkamer, keuken en toilet: 12 werkdagen

    Badkamer
    Bij het plaatsen van een nieuwe badkamer worden nieuw leidingwerk en riolering in de vloer aangebracht, ook wordt de vloer schuin gelegd voor een goede waterafvoer. Hierdoor kan er hoogteverschil tussen de overloop en badkamer ontstaan. Dit hoogteverschil wordt door middel van een opstap (dorpel) afgewerkt. Het kan voorkomen dat deze nieuwe opstap hoger is dan uw bestaande opstap.

    Keuken
    Bij het vervangen van de keuken kan het voorkomen dat de hoogte van uw blad wijzigt. Wij hanteren een standaard van 94 centimeter. Heeft u in de keuken de wasmachine-aansluiting, dan kunt u hier tijdelijk geen gebruik van maken. 

    Toilet
    Bij een toiletverbetering (of als u het toilet op de badkamer heeft die verbeterd wordt), stelt onze aannemer een mobiel toilet ter beschikking. Dit toilet zal 1 keer per week geleegd worden.

    Huisdieren
    Heeft u huisdieren? Zorg er dan voor dat uw huisdier op veilige afstand blijft van de werkzaamheden en het uitvoerend personeel ongehinderd kan werken.

    De aannemer heeft schade gemaakt tijdens de uitgevoerde werkzaamheden, wat wordt hersteld door de aannemer?

    Algemeen

    Als er schade ontstaat aan de muren in de aangrenzende kamers, herstelt onze aannemer dit en maakt de muren behangklaar. Je moet zelf zorgen voor het schilderen of nieuw behang. Let op dat er schade kan ontstaan als je het plakband weghaalt. Je bent zelf verantwoordelijk voor het herstellen van deze schade.

    De aannemer heeft gebeld voor de opname. Wat kan ik verwachten?

    Algemeen

    De aannemer gaat samen met jou in gesprek over de vervanging van de badkamer, keuken en/of toilet. De ruimte wordt opgemeten en hij zal het proces uitleggen. Ook bespreken jullie samen de mogelijke keuzes.
    De pagina met de keuzeformulieren vind je hier.

    Wat doet Nester bij een keukenrenovatie?

    Algemeen

    Als wij een keuken vervangen, doen we het volgende:

    • Onze onderhoudspartner treft voorzorgsmaatregelen om je woning netjes te houden.
    • Verwijderen en afvoeren bestaand keukenblok.
    • Indien nodig: het wandtegelwerk verwijderen en afvoeren.
    • Aanpassen stroom- en wateraansluitingen.
    • Realiseren van een perilex-aansluiting (als dit nog niet aanwezig is).
    • Indien nodig: nieuw wandtegelwerk aanbrengen.
    • Plaatsen nieuw keukenblok inclusief aansluiten nieuwe kraan en afvoer.
    • De onderhoudspartner levert de keuken aan je op. 

    Standaard opstelling keukenblok

    Wij hebben een standaard keukenopstelling. De opstelling bestaat uit 3 onderkasten, 3 bovenkasten, een wasbak en een kraan. 

    Extra opties tegen bijbetaling

    Wil je iets extra’s, zoals meer keukenkastjes of eenverlengd aanrechtblad? Dat kan. De kosten hiervoor betaal je rechtstreeks aan de aannemer

    Woningverbetering door Nester

    Bij het uitvoeren van een keukenrenovatie, plaatsen wij – als deze nog niet aanwezig is – een perilexaansluiting Hiermee kun je elektrisch koken. Hiervoor betaal je geen huurverhoging.

    Wat doet Nester bij een badkamerrenovatie?

    Algemeen

    Als wij een badkamer vervangen, doen we het volgende:

    • Onze onderhoudspartner treft voorzorgsmaatregelen om je woning netjes te houden.
    • Verwijderen en afvoeren van het bestaande sanitair en waar nodig leidingwerk. 
    • Verwijderen radiator. 
    • Als het technisch mogelijk is, lijmen we nieuwe tegels op de bestaande tegels. Mocht dit niet mogelijk zijn dan verwijderen wij het vloer- en wandtegelwerk. 
    • Aanpassen stroom- en wateraansluitingen. 
    • Nieuw vloer- en wandtegelwerk aanbrengen. 
    • Plaatsen sanitair en radiator.
    • Plaatsen spiegel en planchet. 
    • Schilderen plafond. 
    • De onderhoudspartner levert de badkamer aan je op. 

    Woningverbetering door Nester

    Als het technisch mogelijk is, kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor een toilet in de badkamer, om de muurkast aan de badkamer toe te voegen en/of een verplaatsing van de hele badkamer (alleen mogelijk bij 4 slaapkamers). Dat noemen we een woningverbetering. Voor een woningverbetering betaal je een huurverhoging.

    Wat doet Nester bij een toiletrenovatie?

    Algemeen

    Als wij een toilet vervangen, doen we het volgende:

    • Onze onderhoudspartner treft voorzorgsmaatregelen om je woning netjes te houden.
    • Verwijderen en afvoeren sanitair en leidingwerk.
    • Verwijderen en afvoeren vloer- en wandtegelwerk.
    • Aanpassen stroom- en wateraansluitingen.
    • Nieuw vloer- en wandtegelwerk aanbrengen.
    • Plaatsen sanitair.
    • Indien aanwezig: weghalen en terugplaatsen radiator.
    • De onderhoudspartner levert de toilet aan je op.