Huur opzeggen

Blijft er iemand achter in de woning?

Gerelateerde vragen

Ik heb nog post ontvangen op mijn oude adres. Hoe krijg ik dit in handen?

Algemeen

Als de woning nog niet verhuurd is, kan onze woonmakelaar de post ophalen en kun je de post op ons kantoor ophalen. Staat de woning langere tijd leeg of staat de woning in de verkoop, dan wordt er vaak een brievenbusklem op de brievenbus gedaan dus dan kan er geen post meer binnenkomen. Als de woning al verhuurd is, kan het zijn dat de post, door de nieuwe huurder, retour afzender is verstuurd. Zorg in elk geval dat je je verhuizing aan alle belangrijke instanties doorgeeft!

Meer over dit onderwerp

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

Algemeen

De opzegtermijn is minimaal 1 maand. U kunt iedere dag van de maand uw huur opzeggen. De opzegtermijn gaat in op datum van ontvangst. Hierbij geldt wel dat de einddatum niet kan plaatsvinden op een zaterdag, zondag en/of feestdag, maar de eerstvolgende werkdag.

Meer over dit onderwerp

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U dient een volledig ingevuld formulier huuropzegging in te vullen en op te sturen. U kunt uw huur direct online opzeggen. U kunt het formulier ook downloaden, invullen en per e-mail of post aan ons terugsturen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog terugdraaien?

Algemeen

Als een kandidaat de woning al heeft geaccepteerd, is het niet meer mogelijk om de huuropzegging terug te draaien.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd, kan ik de einddatum nog aanpassen naar een later moment?

Algemeen

Het aanpassen van de einddatum huur kan in overleg met de woonmakelaar.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

Algemeen

Als de huuropzegging is verwerkt, adverteren wij de woning op www.thuisinlimburg.nl. Als de advertentie is gesloten, plannen wij bezichtigingen. Tijdens de bezichtiging geven mensen aan wie interesse in de woning heeft. Vervolgens kijken wij wie volgens de rangorde de 1ste kandidaat is. Dan nodigen wij de kandidaat uit op gesprek en controleren wij alle benodigde gegevens. Zodra de kandidaat de woning heeft geaccepteerd, kan deze contact met u opnemen over eventuele overnames.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd en wil graag spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. Hoe werkt dat?

Algemeen

U bent vrij om zaken zoals vloerbedekking, gordijnen of meubilair als overname aan te bieden aan de volgende huurder. Wanneer u het samen eens bent, moet u beiden het overnameformulier (dat u bij de voorcontrole ontvangt) in te vullen. Nester heeft dit formulier nodig als bewijs van uw onderlinge afspraken. Als de nieuwe huurder niets van u wilt overnemen, dient u alles te verwijderen. Nester bemiddelt niet tussen vertrekkende en nieuwe huurders.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Moet ik zelf mijn contract bij de energieleverancier en WML opzeggen?

Algemeen

Ja, u moet zelf uw contract bij uw energieleverancier en WML opzeggen. Ook moet u zelf de meterstanden doorgeven. In sommige gevallen regelt Nester een afmelding (denk aan collectieve aansluitingen). De woonmakelaar zal dit met u bespreken.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Komen jullie mijn woning controleren?

Algemeen

Ja, onze woonmakelaar maakt zo snel mogelijk een afspraak met u voor een voorcontrole.

Meer over dit onderwerp

Wat houdt een voorcontrole in?

Algemeen

Onze woonmakelaar komt bij u langs om samen met u de woning na te kijken. Er wordt besproken hoe u de woning moet achterlaten als u verhuist. Alle zaken die eventueel aangepast moeten worden, worden genoteerd in een opnamerapport. In principe bent u zelf verantwoordelijk voor deze aanpassingen of herstellingen. Mocht u deze werkzaamheden toch door Nester willen laten uitvoeren dan kunt u een prijsindicatie terugvinden op het opnamerapport. Dit rapport wordt door beiden getekend. Het is dus een bindend document.

Meer over dit onderwerp

Hoe lang duurt een voorcontrole?

Algemeen

Voor een voorcontrole wordt meestal 1 uur gepland.

Meer over dit onderwerp

Ik ben het niet eens met wat er besproken is tijdens de voorcontrole. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Mocht u nog vragen hebben over de opleverstaat of de inhoud van het inspectierapport dan kunt u contact opnemen met de betreffende woonmakelaar.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een afspraak voor een voorcontrole en ik wil de afspraak graag verzetten. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Neem contact op met de woonmakelaar om de afspraak te verzetten.

Meer over dit onderwerp

Moet ik als huurder zelf aanwezig zijn bij de voorinspectie?

Algemeen

Ja, u dient zelf aanwezig te zijn tijdens de voorcontrole.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de woning achterlaten?

Algemeen

Bij de bevestiging van de huuropzegging ontvangt de huurder een opleverstaat. Tijdens de voorcontrole maakt de woonmakelaar met u een inspectierapport en een opleverstaat voor uw woning. Hierop staat aangegeven hoe u de woning moet achterlaten. Meer informatie vindt u in de folder Opleveren Woning.

Meer over dit onderwerp

Ik kan de woning niet opleveren volgens de regels die jullie hebben aangegeven. Wat nu?

Algemeen

Kunt u de woning niet opleveren zoals gewenst dan worden de betreffende werkzaamheden in opdracht van Nester uitgevoerd. Deze werkzaamheden worden bij u in rekening gebracht. Een prijsindicatie voor deze werkzaamheden kunt u terugvinden op het opnamerapport. Dit rapport is eerder door beiden partijen getekend. Het is dus een bindend document.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de tuin achterlaten?

Algemeen

Dit wordt tijdens een voorcontrole met u besproken. De woonmakelaar maakt dan ook gelijk een inspectierapport en opleverstaat. Hierop staat aangegeven hoe u de tuin dient achter te laten. Meer informatie vindt u in de folder Opleveren Woning.

Meer over dit onderwerp

Ik heb de woning niet volgens de regels achtergelaten en nu heb ik een rekening ontvangen van jullie. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt hiervoor contact opnemen met de betreffende woonmakelaar.

Meer over dit onderwerp

Ik heb aanpassingen in de woning gedaan. Mag dit in de woning blijven zitten?

Algemeen

De woonmakelaar zal tijdens een vooropname aangeven of u deze aanpasingen kunt laten zitten in de woning.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Waar en wanneer lever ik mijn sleutels in?

Algemeen

Onze woonmakelaar maakt met u een afspraak in de betreffende woning om de sleutels in ontvangst te nemen. Het is ook mogelijk dat u de sleutels op het kantoor van Nester moet afgeven.

Meer over dit onderwerp

Ik heb de huur opgezegd en ik moet mijn sleutels inleveren. Ik heb niet alle sleutels meer. Wat nu?

Algemeen

Een gewone sleutel kunt u laten bijmaken bij een sleutelmaker. 
Betreft het een gecertificeerde sleutel, transponder/tag of afstandsbediening dan zijn hier kosten aan verbonden.
U kunt via het online formulier een sleutel (bij)bestellen of de woonmakelaar zal bij de eindopname deze kosten in rekening brengen. 

Werkt het online formulier niet?
Neem dan contact op met Nester via het telefoonnummer 077 - 476 77 77

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd en ik moet de sleutels inleveren. Ik kan mijn sleutels niet op tijd inleveren. Wat nu?

Algemeen

Geef dit aan bij uw woonmakelaar. Deze maakt dan verdere afspraken met u.

Meer over dit onderwerp

Ik ga verhuizen. Moet ik mijn verhuizing doorgeven aan de gemeente?

Algemeen

Ja, u moet uw nieuwe adres doorgeven bij de betreffende gemeente.

Meer over dit onderwerp

Ik ga verhuizen. Moet ik dit melden bij de Belastingdienst?

Algemeen

Wanneer u huurtoeslag ontvangt is het zinvol om de belastingdienst van uw nieuwe adres en huurprijs op de hoogte te stellen.

Meer over dit onderwerp

Ik ga verhuizen. Moet ik de stand van de watermeter doorgeven aan de watermaatschappij?

Algemeen

De meterstanden worden door de woonmakelaar genoteerd en aan u doorgegeven tijdens de eindopname. Deze dient u zelf door te geven aan de watermaatschappij.

Meer over dit onderwerp

Ik ga verhuizen. Moet ik de meterstanden doorgeven aan mijn energiemaatschappij?

Algemeen

De meterstanden worden door de woonmakelaar genoteerd en aan u doorgegeven tijdens de eindopname. Deze dient u zelf door te geven aan de energiemaatschappij.

Meer over dit onderwerp