Onderhoud door Nester

Planmatig onderhoud is terugkerend onderhoud dat wij per buurt of straat plannen. Denk aan het onderhoud of vervanging van kozijnen of daken. Ook het schoonmaken van cv-installaties en mechanische ventilaties valt onder planmatig onderhoud.

Voor alle installaties heeft Nester onderhoudscontracten waarbij bijvoorbeeld de cv-ketel regelmatig wordt gecontroleerd. Is deze aan vervanging toe? Dan regelen we dit ook!

Wanneer Nester van start gaat in jouw buurt of straat, krijg je vooraf van ons een aankondiging en daarna een brief met een planning van de aannemer.

Veel gevraagd over Onderhoud door Nester

Welk onderhoud voert Nester uit?

Algemeen

Het onderhoud van (bijna) alles aan de buitenkant van je woning, daar zorgt Nester voor. Dit doen we op basis van een meerjarenplanning. Dit betekent dat we van tevoren plannen wat we in welke jaren gaan doen.


Wil je weten wie voor welk onderhoud verantwoordelijk is? Bekijk dan de folder Reparaties A tot Z.

Ik ben niet tevreden met het uitgevoerde onderhoud. Wat moet ik doen?

Algemeen

Maak hiervan eerst een melding bij degene die het onderhoud uitvoert. 
De gegevens staan in de informatiebrief die je voor de start van de werkzaamheden hebt ontvagen.  

Kom je er niet uit met de uitvoerende partij? Vul dan het klachtenformulier in. 

Klopt het dat ik een brief van een aannemer heb gekregen?

Algemeen

Heb je een brief of een telefoontje ontvangen van een aannemer, maar twijfel je of dit wel klopt? Neem dan contact met ons op via 077 - 476 77 77 of via wonen@nester.nl.

Ik heb een cv-ketel, moet ik deze zelf onderhouden?

Algemeen

Zelf een cv-ketel onderhouden is niet van toepassing, Nester heeft een contract afgesloten met een specialist op het gebied van centrale verwarming, mechanische ventilatie, warmte terug win (wtw) installatie en koeltechnisch installatie.

 De huurder moet wel zelf de waterstand van de cv-installatie controleren en als deze te laag is de cv-installatie zelf bijvullen en ontluchten. Heeft de huurder een servicecontract bij ons afgesloten, dan hoeft de huurder de cv-installatie niet zelf bij te vullen en te ontluchten. Preventief onderhoud en of storingen wordt door onze specialist  uitgevoerd. Hiervoor contact opnemen met Nester en in het keuzemenu kiezen voor 1 voor Volta of voor 9 als het niet bekend is, welk bedrijf dat het onderhoud uitvoert.

Op de site van Volta Limburg staat omschreven hoe en wanneer men een cv-ketel moet bijvullen.

Ik heb vragen over de schoonmaak in mijn complex, Waar kan ik die stellen?

Algemeen

Hangt er in je complex een digibord, dan staat hier info over de schoonmaak op.

Ook het wassen van de onbereikbare ramen wordt aangekondigd op het digibord.  Kijk daarom regelmatig op het digibord.

 Wil iemand hier iets in wijzigen, frequentie verhogen of verlagen kan dat mits er 70% van de huurders hier schriftelijk mee akkoord gaat.

Huurder moet dit zelf uit zetten in zijn complex als hij een wijziging wil. De extra kosten die een dergelijke wijziging met zich meebrengt, worden doorberekend in de servicekosten van de huurders. 

Ben je niet tevreden over de schoonmaak of heb je een vraag? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. of stuur een e-mail, liefst met foto's naar wonen@nester.nl.

Er is onderhoud gepland aan/in mijn woning. Mag ik dit weigeren?

Algemeen

Je mag onderhoud niet weigeren. Dit staat in de afspraken die gemaakt zijn in de huurovereenkomst. 
Onderhoud voeren we uit ter verbetering van jouw woongenot en zorgt voor een blijvend veilige woning, zoals door onderhoud aan je cv-ketel.

Weiger je toch onderhoud, dan starten wij een juridische procedure waarvoor de kosten voor jouw rekening komen. 
Ook de kosten van een storing of schade door de weigering van het onderhoud zijn voor jou.

Kan ik de afspraak van het geplande onderhoud of werkzaamheden veranderen?

Algemeen

Heb je niemand anders die tijdens de werkzaamheden aanwezig kan zijn, neem dan contact op met de aannemer voor een nieuwe afspraak. 
De contactgegevens vind je op de brief die je hierover ontvangen hebt van deze aannemer. 

Nester voert deze werkzaamheden niet zelf uit en wij kunnen dus ook de datum of tijd niet veranderen.

Er kwam iemand aan de deur van Nester, maar ik vertrouw het niet helemaal, wat kan ik doen?

Algemeen

Een medewerker van Nester  kan zich altijd legitimeren. Vaak heeft hij of zij een visitekaartje of bedrijfskleding van Nester. 

Een medewerker van bijvoorbeeld een aannemer die voor Nester werkt, kan zich ook altijd legitimeren.

Is er vooraf geen afspraak gemaakt? Vertrouwt u het niet? Laat de persoon niet binnen, vraag om naam en bedrijf en bel naar Nester. Wij gaan navragen of het klopt.

Ik heb een mechanisch ventilatiesysteem in mijn woning. Kan ik deze zelf schoonmaken?

Algemeen

Nee, je kunt een mechanische ventilatie niet zelf onderhouden. Nester heeft een contract afgesloten met een specialist op het gebied van mechanische ventilatie. Je kunt alleen de ventilatie kap/rooster schoonmaken.

Bekijk de video over de mechanische ventilatie:

https://www.youtube.com/embed/rJEvB8aOVbM

Ik denk dat de filters in mijn WTW- installatie (warmte terugwin installatie) vervangen moet worden, wie doet dit?

Algemeen

Als je het vermoeden hebt dat er iets niet goed werkt aan de WTW-installatie, dan kun je contact opnemen met de reparatielijn via vul het reparatieformulier in of bel via 077 - 476 77 77 keuze 9.

 De filters van deze installatie worden één keer per 2 jaar  vervangen door de installateur. Je krijg altijd 1 setje extra om zelf het filter te vervangen. Wij laten het van tevoren weten, wanneer de installatie aan onderhoud toe is.

Mijn trap is onveilig. Kan ik een nieuwe krijgen?

Algemeen

Onze aannemer kan vaststellen of de trap inderdaad onveilig is. Neem contact op met onze reparatieservicelijn via 077- 476 77 77 keuze 9. Onze reparatieservice maakt een opdracht voor de aannemer om de trap te inspecteren.

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanisch ventilatiesysteem?

Algemeen

Ons advies voor de standen van het ventilatiesysteem: bij douchen op stand 3, bij koken op stand 3 en bij een normale situatie stand 1.

Bekijk ook de video over mechanische ventilatie: 

https://www.youtube.com/embed/rJEvB8aOVbM

Regelen jullie vervangende woonruimte als er onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Algemeen

Bij werkzaamheden zorgen wij ervoor dat je woning bewoonbaar blijft. 
Het kan zijn dat je ongemak ervaart van de werkzaamheden, maar dit proberen we zoveel mogelijk te voorkomen.

Krijg ik een huurverhoging wanneer de werkzaamheden klaar zijn?

Algemeen

Als er een huurverhoging van toepassing is, wordt dit voor aanvang werkzaamheden besproken en wordt er een overeenkomst getekend.

Mijn dak is beschadigd. Waar meld ik dat?

Algemeen

Beschadiging van je dak kun je aan ons doorgeven via 077- 476 77 77 keuze 9.

De lift in mijn woongebouw is stuk. Waar meld ik dat?

Algemeen

Bel het noodnummer dat op het bordje in de lift staat. Kunt u het noodnummer niet zien, omdat bijvoorbeeld de deuren niet meer openen? Neem dan contact met Nester op via 077- 476 77 77 keuze 9.

Ik heb een schoorsteen. Hoe vaak vegen jullie de schoorsteen van mijn woning of woongebouw?

Algemeen

Je bent zelf verantwoordelijk voor het vegen van de schoorsteen. Ook de kosten zijn voor jezelf. 

Tijdens het verwijderen van het behang zijn er gaten zichtbaar in de muur. Waar meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

Het kan gebeuren dat er gaatjes zichtbaar worden in de muur tijdens het verwijderen van bijvoorbeeld behang. Het herstellen van kleine gaatjes in de muur dien jij als bewoner zelf, op eigen kosten te (laten) herstellen. Je kunt dit zelf makkelijk doen met een tube muurvuller verkrijgbaar bij bijvoorbeeld een bouwmarkt. Klik hier voor een voorbeeld van kleine gaatjes in de muur.

Als het stucwerk loslaat tijdens het verwijderen van bijvoorbeeld behang of grotere gaten zichtbaar zijn, meldt dit dan bij ons! Stuur hiervoor een mail naar wonen@nester.nl met foto’s van de situatie zodat wij dit verder kunnen beoordelen. Klik hier voor een voorbeeld van grote gaten in de muur óf hier voor een voorbeeld van loslatend stucwerk.

Blijft de lift in mijn complex werken als er onderhoud uitgevoerd wordt?

Algemeen

Voor jouw veiligheid en die van de monteur, kan de lift tijdens een onderhoudsbeurt niet worden gebruikt. Voordat onderhoud wordt uitgevoerd, laten we dit natuurlijk weten. Dit doet Nester via het algemene informatiebord in jouw complex.

Waar vind ik de hoofdkraan in mijn woning?

Algemeen

De hoofdkraan bevindt zich in de meeste gevallen in de meterkast, berging, kelder of kruipruimte.

Denk je dat een lekkage hebt, draai de hoofdkraan dicht en vul het reparatieformulier in of bel via 077 - 476 77 77 keuze 9.

Ik vermoed bodemvervuiling op grond van Nester. Wat moet ik doen?

Algemeen

Maak bij vermoeden van bodemverontreiniging op grond van Nester een melding bij ons. Dit kan telefonisch via 077-476 77 77, via de mail wonen@nester.nl óf via ons contactformulier.