Ik ervaar (geluids)overlast van mijn buren. Wat kan ik doen?
Algemeen
Wij vragen u altijd het bespreekbaar te maken bij diegene waarvan u overlast ervaart.
Overlast is vervelend. Probeer er samen met uw buren uit te komen. Ga in gesprek vóór uw ergernis te groot wordt. Misschien zijn uw buren zich er helemaal niet van bewust dat u last van hen heeft. Lukt dat niet? Maak er dan hieronder melding van. Bij ernstige overlast of vervuiling, bedreigingen, intimidaties of geweld is het verstandig om ook aangifte te doen bij de politie via 0900 - 8844. In de folder Overlast geven we u adviezen hoe u overlast kunt voorkomen of oplossen.
Wilt u toch een melding maken? Dat kan via dit formulier.
Anonieme klachten nemen wij niet in behandeling.
Wij vragen u altijd het bespreekbaar te maken bij diegene waarvan u overlast ervaart.
U kunt dit melden bij Nester. Wj zullen uw zorgen dan mogelijk met een andere instantie delen.
Overlast kunt u bij ons melden via het formulier Overlast melden
Sta open voor hetgeen wat uw buren of omwonenden aangeven. Ga in gesprek met hen en bepaal samen hoe u de overlast kan voorkomen of terugdringen.
Samen duidelijke afspraken maken is erg belangrijk. Ook u kunt buurtbemiddeling inschakelen om op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan.
U kunt dit melden bij uw gemeente of bij Nester als het afval op grond van Nester ligt.
U kunt eerst zelf deze bewoner(s) er op aanspreken. Alle bewoners van dit complex zijn verantwoordelijk voor het schoon en mooi houden van dit complex. Lukt dit niet of helpt het niet, neem dan contact op met Nester of spreek één van onze buurtbeheerders hier op aan.
Ja, ook u kunt overlast bij Nester melden via 077 - 476 77 77, echter wij vragen u altijd om het eerst zelf bespreekbaar te maken bij uw buren/buurtgenoot.
Wanneer bekend is wie de ingang versperd dan kunt u zelf de veroorzaker aanspreken. Mocht de veroorzaker niet bekend zijn of niet thuis en kunt u zelf de spullen aan de kant zetten, doe dat dan gerust.
Meld het bij de huismeester of wijkbeheerder, mochten de spullen blijven staan dan worden ze op kosten van veroorzaker door Nester verwijderd. Waar mogelijk spreken we de eigenaar van de spullen aan.
Wordt de openbare weg (trottoir, weg of parkeervak) geblokkeerd dan moet de gemeente gebeld worden.
Anonieme meldingen nemen wij niet in behandeling.
Een medewerker van Nester neemt contact met u op.
Leefbaarheid betekent prettig en veilig wonen in uw buurt. Wij kunnen u als huurder begeleiden, ondersteunen en actief meedenken of handelen wanneer er sprake is van overlast.
Drugsgebruik buiten de woning (dus in of rondom het complex), moet u altijd eerst melden bij de politie. Daarna moet u dit bij Nester aangeven. We gaan dan met u in gesprek over de overlast en proberen te achterhalen waar de overlast vandaan komt of hoe hij ontstaat. Blijft de overlast bestaan dan kijken we ook of we fysieke maatregelen kunnen treffen.
Wanneer het drugsgebruik plaatsvindt in of vanuit een woning dan meldt u de overlast bij ons. We nemen contact met u op en waarschijnlijk ook met de gebruiker en overlastveroorzaker. Het gebruik van (soft)drugs kunnen we helaas niet tegenhouden en het gebruik alleen is geen overlast.
Bij criminele activiteiten zoals handel in drugs of kweken van drugs is het ook van belang de politie in te schakelen.
Wij reageren op signalen van buurtbewoners en instanties zoals gemeente of politie. Daarnaast zijn er in uw omgeving buurtteams of waar dit mogelijk is richten we deze op.
Staat het voertuig op de openbare weg, neem dan contact op met de gemeente.
Staat het voertuig op het terrein van Nester, neem dan met ons contact op!
https://www.politie.nl/informatie/wat-te-doen-bij-fout-parkeren.html
Als we niet weten wie de overlast veroorzaakt, dan zal Nester wanneer dit nodig is opruimen of reinigen. Weet u of Nester wel wie de overlast veroorzaakt, dan kunt u of Nester deze persoon hierop aanspreken. Blijft de overlast bestaan en is het nodig om een woning of complex te reinigen, dan verhalen wij de kosten op de bewoner of eigenaar van het huisdier.
Neem contact op met een van onze medewerkers via 077 - 476 77 77 of wonen@nester.nl. Wij gaan kijken of het probleem door ons op te lossen is.
U kunt dit melden bij "Meld Misdaad Anoniem 0800-7000"
Dan kan een procedure gestart worden om de huurovereenkomst te ontbinden.
Dat kan, Nester kan bijvoorbeeld buurtbemiddeling inschakelen.
Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. Stuur een e-mail naar wonen@nester.nl of gebruik het contactformulier op onze website.https://www.nester.nl/selfservices/contactformulier/ Een medewerker van wijkbeheer neemt de melding in behandeling. Als er meer informatie nodig is, nemen wij contact met je op.
In geval van nood – zoals brand of bij een ongeval – moet een galerij of trappenhuis vrij zijn van spullen. Spreek degene die deze spullen heeft geplaatst hier zelf op aan. Verandert er niets? Neem dan contact op met . Onze wijkbeheerder komt dan langs om de situatie te bekijken.
U kunt dit melden bij Nester en de politie.