Huurachterstand

Praten over je financiële problemen is niet makkelijk. Maar hoe eerder je aan de bel trekt, hoe beter wij je kunnen helpen.  Schaam je  niet om onze hulp in te roepen!

Het kan een keer voorkomen dat je de huur niet op tijd kunt betalen. Wij willen je graag helpen! Bijvoorbeeld door een betalingsregeling met je af te spreken. Dat betekent dat je jouw huurschuld in delen betaalt. 

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt via 077 - 476 77 77. Of stuur een e-mail naar wonen@nester.nl. We kijken graag samen naar een oplossing.   

Voorkom extra schulden 

Als je de huur niet betaalt of je houdt je niet aan de betalingsregeling, dan moeten we jouwje dossier aan de deurwaarder overdragen.  De kosten hiervan zijn voor jouw rekening. 

Zodra het dossier bij de deurwaarder ligt kunnen wij geen betalingsregelingen meer afspreken.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Heb ik een huurachterstand of openstaande vordering en kan ik hier een betalingsregeling voor afspreken?

Algemeen

Als je een achterstand hebt, ontvang je van Nester betalingsherinneringen.
Wil je de huidige stand weten of een betalingsregeling maken? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77..

Ik heb of krijg bewind/budgetbeheer voor mijn geldzaken, of mijn bewind/budgetbeheer is gestopt. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Algemeen

Je (nieuwe) bewindvoerder of budgetbeheerder geeft dit aan ons door. Hiervoor sturen zij ons de beschikking van start/einde bewind of de Budgetbeheer overeenkomst.  

Neem bij twijfel contact op met je bewindvoerder of budgetbeheerder.

Ik heb een aanmaning ontvangen en weet niet welke factuur dit betreft. Kan ik de factuur nogmaals ontvangen?

Algemeen

Om een factuur nogmaals te ontvangen, kun je contact met ons opnemen. Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. Vermeld in de e-mail je adres en het gewenste factuurnummer.

Welke deurwaarder wordt ingeschakeld en waar kan ik mijn vragen hierover stellen?

Algemeen

Nester werkt met 2 deurwaarders, Hafkamp en Agin Otten.
Je krijgt bericht van één van deze deurwaarders als wij je dossier overdragen.

Ligt je dossier bij de deurwaarder en heb je vragen over:

  • Betalingsregeling
  • Uitgevoerde betalingen
  • Voorkomen van huisuitzetting
  • Deurwaarderskosten

Neem dan contact op met je deurwaarder. Al het contact over betalingen gaat via de deurwaarder.

Ik ben door Nester aangemeld bij de gemeente voor vroeg signalering. Waarom is dit?

Algemeen

Als je een huurachterstand hebt, dan meldt Nester je aan bij de gemeente voor vroeg-signalering. Met deze stap willen wij onze bewoners een helpende hand bieden om meer huurachterstand te voorkomen en op tijd hulp te kunnen bieden bij geldzaken

De gemeente neemt naar aanleiding van deze melding contact met je op en doet vrijblijvend een hulpaanbod.

 Het melden van een achterstand bij de Gemeente is een wettelijke verplichting voor ons als woningcorporatie.

Ik kan mijn huur niet betalen. Kan ik een betalingsregeling afspreken en wat zijn de voorwaarden?

Algemeen

Ja, Je kunt een betalingsregeling met ons afspreken.
Iedere situatie is anders en we kijken graag samen met je naar de mogelijkheden. Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77..