Hoe word ik geïnformeerd over het onderhoud aan mijn woning?
Algemeen
U krijgt ruim van tevoren een brief over de werkzaamheden.
Onderhoud dat door ons wordt uitgevoerd is te verdelen in dagelijks en planmatig onderhoud. Planmatig onderhoud is terugkerend onderhoud dat wij per wijk plannen. Denk aan het onderhoud aan kozijnen en daken en het schoonmaken van cv-installaties en mechanische ventilaties.
U krijgt ruim van tevoren een brief over de werkzaamheden.
Nester voert deze werkzaamheden niet zelf uit, maar heeft afspraken gemaakt met bedrijven die deze uitvoeren. In de brief die u heeft ontvangen staat altijd de aannemer vermeld en hoe u hen het beste kunt bereiken.
Zelf een cv-ketel onderhouden is niet van toepassing, Nester heeft een contract afgesloten met een specialist op het gebied van centrale verwarming, mechanische ventilatie, warmte terug win (wtw) installatie en koeltechnisch installatie.
De huurder moet wel zelf de waterstand van de cv-installatie controleren en als deze te laag is de cv-installatie zelf bijvullen en ontluchten. Heeft de huurder een servicecontract bij ons afgesloten, dan hoeft de huurder de cv-installatie niet zelf bij te vullen en te ontluchten. Preventief onderhoud en of storingen wordt door onze specialist uitgevoerd. Hiervoor contact opnemen met Nester en in het keuzemenu kiezen voor 1 voor Volta of voor 9 als het niet bekend is, welk bedrijf dat het onderhoud uitvoert.
Op de site van Volta Limburg staat omschreven hoe en wanneer men een cv-ketel moet bijvullen.
Wij onderhouden onze woningen volgens een meerjarenplanning. Meestal voeren we dit dan in het hele complex of wijk uit. We plannen de werkzaamheden op basis van inspecties en bijvoorbeeld het bouwjaar van de woning.
Bel het noodnummer dat op het bordje in de lift staat. Kunt u het noodnummer niet zien, omdat bijvoorbeeld de deuren niet meer openen? Neem dan contact met Nester op via 077 - 476 77 77 (keuze 9).
Voor verstopping van de dakgoot of regenpijp kunt u contact opnemen met ons via 077 - 476 77 77 (keuze 9).
Beschadiging van uw dak kunt u aan ons doorgeven via 077 - 476 77 77 (keuze 9).
Wij maken de dakgoten schoon, zodra u bij ons een melding maakt, dat dit nodig is. Bij VVE gebouwen bepaalt de VVE dit.
Het wassen van de ramen bij een eengezinswoning is voor rekening van de huurder, het wassen van algemeen glas en (onbereikbaar) glas van een appartementencomplex wordt vanuit Nester geregeld. De kosten hiervoor worden verrekend middels de servicekosten. Kosten voor gebruik van de hoogwerker worden niet doorbelast.
Alle klachten en of storingen moet u telefonisch doorgeven aan Nester via 077 - 476 77 77 (keuze 9).
Elk jaar voeren we onderhoud aan de lift in uw gebouw uit. Elk jaar voeren we onderhoud aan de lift in uw gebouw uit. De lift wordt elk anderhalf jaar gekeurd conform de laatste wet en regelgeving.
Dit is verschillend per complex. In de meeste complexen hangt vanaf 1 januari 2022 een schoonmaakschema dat te lezen is op onze digitale infoborden. We gaan uit van drie glasbewassingen per jaar.
Buiten de afgesproken glasbewassingen worden de ramen niet extra gewassen. Het melden van vieze ramen heeft om deze reden geen zin, echter zijn de ramen pas gewassen en is dit niet goed gebeurd, dan kan dit gemeld worden liefst binnen 24 uur na het wassen. Nester zal het schoonmaakbedrijf hierop aanspreken. Uw naam en telefoonnummer worden doorgegeven aan het schoonmaakbedrijf. Zij zullen uw klacht in behandeling nemen en contact met u opnemen.
Zelf een mechanisch ventilatie onderhouden is niet van toepassing, Nester heeft een contract afgesloten met een specialist op het gebied van mechanische ventilatie. De huurder kan alleen de ventilatie kap/rooster schoonmaken.
Bekijk de video over de mechanische ventilatie:
Het herstellen van bestrating wordt uitgevoerd door Nester. Onkruid verwijderen (alleen bij meergezinswoningen) wordt ook uitgevoerd door Nester. Onkruid verwijderen achter eengezinswoningen is voor bewoners zelf.
Neem contact met ons op via het telefoonnummer 077 - 476 77 77. Of stuur een e-mail naar wonen@nester.nl.
Het is per complex verschillend hoevaak de ramen worden schoongemaakt. Buiten de afgesproken glasbewassingen worden de ramen niet extra gewassen. Het melden van vieze ramen heeft om deze reden geen zin.
Zijn de ramen pas gewassen en dit is niet goed gebeurd, dan kan dit gemeld worden liefst binnen 24 uur na het wassen. Wij zullen dan het schoonmaakbedrijf hierop aanspreken. Uw naam en telefoonnummer worden doorgegeven aan het schoonmaakbedrijf. Zij zullen uw klacht in behandeling nemen en contact met u opnemen.
U bent zelf verantwoordelijk voor het vegen van uw schoorsteen. Uw verzekering adviseert een schoorsteen jaarlijks te laten vegen.
Bij werkzaamheden kunt u altijd in uw woning blijven. Het kan zijn dat u last heeft van de werkzaamheden, maar we zorgen ervoor dat uw woning bewoonbaar blijft.
Voor uw veiligheid en van de monteur, kan de lift tijdens een onderhoudsbeurt niet worden gebruikt. Voordat onderhoud wordt uitgevoerd, krijgt u hiervan bericht. Dit doet Nester via het algemene informatiebord in uw complex.
U bent zelf verantwoordelijk voor het vegen van uw schoorsteen. De kosten betaalt u zelf.
Mechanische ventilatie, ook wel MV genoemd, zorgt voor een voortdurende luchtverversing. Mechanische ventilatie wordt toegepast om gebruikte lucht af te voeren en verse (buiten)lucht aan te voeren. Mechanische afzuiging vindt meestal centraal plaats, vaak op zolder. De installatie bestaat uit een MV-box en ingebouwde ventilatiekanalen.
Bekijk de video over mechanische ventilatie:
U wordt ruim van te voren geïnformeerd over de start van de werkzaamheden, zodat u voldoende gelegenheid heeft om hiervoor tijd vrij te maken. Bent u door omstandigheden niet in de gelegenheid om zelf aanwezig te zijn, dan mag in uw plaats iemand anders aanwezig zijn.
De kosten van het onderhoud is voor de verhuurder mits de huurder geen eigen installatie heeft gekocht. Alle kosten met betrekking tot onderhoud , vervangingen en of storingen zijn ook voor kosten van Nester.
Bekijk ook de video over mechanische ventilatie:
Ons advies voor de standen van het ventilatiesysteem: bij douchen op stand 3, bij koken op stand 3 en bij een normale situatie stand 1.
Bekijk ook de video over mechanische ventilatie:
Schoonmaak van de algemene ruimte wordt volgens een schema gereinigd. Zie hiervoor de informatie op het digitale infobord in uw complex. Galerijen (voor de eigen voordeur) horen niet bij de algemene schoonmaak. Dit is voor de huurder om zelf schoon te houden.
Indien u niet tevreden bent over kwaliteit van de schoonmaak zoals aangegeven op het schema dan kunt u contact opnemen met Nester via wonen@nester.nl of mailen naar wonen@nester.nl
Als je het vermoeden heeft dat er iets niet goed werkt aan de WTW-installatie, dan kun je contact opnemen met de reparatielijn via 077 - 476 77 77 keuze nummer 9.
De filters van deze installatie worden één keer per 2 jaar vervangen door de installateur. Je krijg altijd 1 setje extra om zelf het filter te vervangen. Wij laten het van tevoren weten, wanneer de installatie aan onderhoud toe is.
Een medewerker van Nester kan zich altijd legitimeren. Vaak heeft deze een visitekaartje of bedrijfskleding van Nester.
Een medewerker van bijvoorbeeld een aannemer die voor Nester werkt, kan zich altijd legitimeren.
Is er vooraf geen afspraak gemaakt en vertrouwt u het niet? Laat de persoon niet binnen, vraag om naam en bedrijf en bel naar Nester . Wij gaan navragen of het klopt.
Als u het niet vertrouwt, laat de persoon niet binnen en neem contact op met Nester .
Je mag onderhoud niet weigeren. Dit staat in de afspraken die gemaakt zijn in de huurovereenkomst. Je krijgt meerdere verzoeken van het onderhoudsbedrijf om een afspraak te maken. Lukt dit niet, dan krijg je een brief. Onderhoud voeren we uit ter verbetering van jouw woongenot en je woning. Onderhoud aan bijvoorbeeld de cv-ketel is ook belangrijk voor de veiligheid van onze bewoner. Weiger je onderhoud en er ontstaat hierdoor een storing of schade, dan komt dit voor je eigen rekening.