Starten met huren

Een nieuwe woning! Voordat u kunt genieten van uw eigen huis, moeten er nog zaken geregeld worden. Wij plannen een afspraak voor het ondertekenen van uw huurcontract en het opleveren van uw nieuwe woning.

Hiernaast vindt u een aantal informatiefolders betreffende uw huurwoning.

Veel gevraagd over Starten met huren

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de oplevering van mijn nieuwe woning. Waar kan ik terecht?

Geef dit door aan de woonmakelaar waar u eerder contact mee heeft gehad. 

Wanneer ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe woning?

De woonmakelaar zal u informeren over de exacte datum van sleuteloverdracht.

Moet ik zelf de meterstand doorgeven aan de energieleverancier?

U bent zelf verantwoordelijk voor het aanmelden van uw gas, elektra en waterlevering. Ook moet u zelf de standen van deze drie meters doorgeven. U kunt zelf de leveranciers kiezen. In enkele gevallen doet dit voor u. Twijfelt u, neem dan contact op met een van onze medewerkers via 077 - 476 77 77 of wonen@nester.nl.

Op welk moment betaal ik de eerste verhuurnota?

U kunt de nota op ons kantoor per pin betalen van maandag tot donderdag van 8.30 - 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 - 12.30 uur of per overboeking op rekeningnummer NL17 RABO 0143 6039 81 op naam van Stichting Nester onder vermelding van het VHE- of contractnummer zoals vermeld staat in de nota. Heeft u het bedrag overgeboekt? Neem dan een bewijs van uw betaling mee. Dit kan een print of schermafbeelding zijn. Alleen dan kunnen wij u de sleutels van uw nieuwe woning overhandigen.

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Uw 1e huur dient betaald te zijn voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd. Daarna betaalt u uw huur vóór ingang van de lopende maand.

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van jullie huur?

Ja, u kunt uw eigen energieleverancier kiezen.

Hoeveel sets aan sleutels ontvang ik bij de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning?

Dit is afhankelijk van de woning. U krijgt bij elke woning meerdere sleutels.

Ik wil de afspraak voor de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning verplaatsen. Hoe regel ik dat?

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de betreffende woonmakelaar.

Ik heb een afspraak voor de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning. Hoe lang duurt deze afspraak?

De sleuteluitgifte duurt ongeveer een uur.

Welke gegevens moet ik vermelden bij het overmaken van de eerste verhuurnota?

U vermeldt het VHE- of contractnummer zoals dit in de nota omschreven staat. Heeft u het bedrag overgeboekt? Neem dan een bewijs van uw betaling mee. Dit kan een print of schermafbeelding zijn. Alleen dan kunnen wij u de sleutels van uw nieuwe woning overhandigen.

Ik wil graag een betalingsregeling voor mijn eerste verhuurnota. Kan dat?

Dat kan helaas niet. De eerste verhuurnota moet betaald zijn voor de sleuteluitgifte.

Wat moet ik meenemen naar de afspraak voor de sleuteluitgifte?

In elk geval uw legitimatiebewijs. Neem ook een bewijs mee om te laten zien dat de eerste huurnota betaald is. Dit kan via internetbankieren doen of door een afdruk van de betaling mee te nemen. Andere benodigde documenten zoals de huurovereenkomst hoeft u niet te printen. De woonmakelaar neemt deze mee naar de afspraak in de woning.

Ik kan zelf niet aanwezig zijn bij de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning. Mag iemand anders namens mij aanwezig zijn?

Dat kan als u de huurovereenkomst vooraf ondertekend heeft. De persoon die de sleutels ontvangt, moet wel door u gemachtigd zijn. Wilt u iemand machtigen? Ga naar het aanvraagformulier Contactpersoon machtigen.

Wij gaan samenwonen. Moeten we allebei aanwezig zijn bij de sleuteluitgifte?

Beide personen tekenen de huurovereenkomst. Is dit al gebeurd voor sleuteluitgifte? Dan kunnen we de sleutels aan één van de personen geven.

Zijn er extra kosten waar ik rekening mee moet houden bij de eerste verhuurnota?

Nester digitaliseert, mocht u toch een fysiek verhuurdossier willen ontvangen, kan dit en wordt er € 4,50 bij de eerste verhuurnota in rekening gebracht.

Gaat u wonen in een appartementencomplex, dan zijn de kosten voor een eigen naamplaatje €7,50.

Ik heb een afspraak voor de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning. Wat gebeurt er bij deze afspraak?

Tijdens de sleuteluitgifte loopt onze woonmakelaar samen met u door de woning. De woonmakelaar noteert bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maakt de woonmakelaar afspraken met u over mogelijk nog uit te voeren werkzaamheden. Daarna tekent u de huurovereenkomst en krijgt u de sleutels van de woning. Vergeet niet dat de 1e huur (incl. €34,- administratie kosten) op onze rekening moet staan vóór de sleuteloverdracht.

Kan ik de huurovereenkomst ook als papieren versie ontvangen?

Nester is aan het digitaliseren en daarom tekenen wij uw documenten digitaal en verwijzen we u naar onze website voor meer informatie bij de pagina 'starten met huren'. Wenst u toch een papieren verhuurdossier te ontvangen tijdens de contractondertekening? Geef dit aan bij de Woonmakelaar zodra de afspraak voor de contractondertekening is gepland. Wij brengen hiervoor € 4,50 in rekening bij de beginnota. Het verhuurdossier bestaat uit uw verhuurdocumenten zoals de huurovereenkomst, algemene voorwaarden, beginnota en informatiefolders.