Installaties

In uw woning zijn meerdere installaties aanwezig, zoals de verwarming, mechanische ventilatie, elektriciteit en misschien wel zonnepanelen. Ook deze installaties hebben onderhoud nodig en er kan wel eens een storing optreden. In de meeste gevallen hebben wij hiervoor onderhoudscontracten afgesloten. Wilt u een storing melden? Vul dan het online formulier in of bel ons via 077 - 476 77 77

Woont u in een appartementencomplex? Dan zijn er naast installaties in uw woning ook installaties aanwezig in de hal of galerij. Denk hierbij aan algemene verlichting, noodverlichting, collectieve verwarming en misschien ook een lift. Het doorgeven van reparaties of storingen in de algemene ruimten zoals de hal en galerij kunt u zelf doen. Vul het online formulier in of bel ons via 077 - 476 77 77

Veel gevraagd over Installaties

Ik wil elektrisch koken maar er is geen aansluiting. Is dit alsnog mogelijk?

Algemeen

Dat kan, als de woning hiervoor geschikt is. Je hebt heeft hiervoor een Perilex-aansluiting nodig. Dat kun je aanvragen via het formulier woningverbetering. Het kan zijn dat voor deze woningverbetering een (kleine) huurverhoging wordt berekend.  

Het is niet toegestaan zelf een Perilex-aansluiting te realiseren in de woning. 

Bij verduurzaming maken wij altijd een Perilex-aansluiting. 

Ben ik verplicht glasvezel te laten aanleggen?

Algemeen

Nee, dit bent u niet verplicht, het is een vrije keuze. Het is echter wel handig om het te laten aanleggen, als u nu geen abonnement wilt. In de toekomst kiest u of een volgende huurder er misschien wel voor.

In mijn complex zijn de lampen van de algemene ruimte vervangen. Hoe werkt dit? Waarom is dat gedaan en wat is er anders?

Algemeen

Deze nieuwe verlichting is anders dan je gewend bent, zo gaan deze lampen wel tien jaar mee.

Het plaatsen van de verlichting bestaat uit twee stappen; het plaatsen van de verlichting en het inregelen van de verlichting. Bij het inregelen wordt er rekening gehouden met tijdstippen dat de verlichting brandt maar ook met beweging. Als er geen beweging is, brandt de lamp minder fel dan wanneer er wel beweging wordt gedetecteerd. Hiermee besparen we kosten.

Het inregelen zou binnen 2 maanden na het plaatsen afgerond moeten zijn. Merk je dat dit niet zo is, neem dan contact op met de reparatieservice

Ik denk dat er illegaal stroom afgetapt wordt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het aftappen van stroom is strafbaar als diefstal (energiefraude).
Heb je het idee dat er stroom bij je wordt afgetapt, dan kun je dit melden via onze reparatieservicelijn dit kan met ons formulier reparatiemelding of neem contact op via 077- 476 77 77 keuze 9.
Er wordt dan een specialist gestuurd om te kijken of er inderdaad een stroomlek is.